Tylne sprezyny-problem

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
cristek99
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 11, 2011 19:45
Auto: M3 e92
Lokalizacja: Glogow/uk

Tylne sprezyny-problem

Post autor: cristek99 » czw kwie 18, 2013 13:35

Witam,mam problem z tylnymi sprezynami,pekaja na pierwszych dwoch zwojach ktore sa ciensze,najpierw wymienilem lewa(byla zlamana jak kupilem) terez pekla prawa.
Ten sam problem mialem w kilku innych Bmkach.
Teraz tak,poprzednio zalozylem uzywke ori I maja one te nieszczesne pierwsze dwa zwoje z cienszego drutu I tam pekaja,kiedys w x3 zlamane byly obie, kupilem nowe I one juz byly w calosci z tej samej grubosci drutu ale auto bylo duzo sztywniejsze a tego chcialbym uniknac bo m3 jezdze na codzien I uwazam to za duzy plus ze jest twardo ale nie jest jak deska.
Co byscie doradzili :?: :?: :?:
Pozdrawiam.
cristek

MARIO_M3
Posty: 70
Rejestracja: pt paź 19, 2012 19:33
Auto: M135i +
Lokalizacja: WLKP

Re: Tylne sprezyny-problem

Post autor: MARIO_M3 » sob kwie 20, 2013 14:43

nie wiem jak jest z tymi obniżającymi Eibacha - czy maja grubsze te zwoje
w mojej tez ori poszły z dymem...
części do aut zachodnich i japońskich - pw.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tylne sprezyny-problem

Post autor: kostek_ja » sob kwie 20, 2013 16:20

U mnie też strzeliły. To był pretekst do kupienia gwintu.

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Tylne sprezyny-problem

Post autor: Krystian » sob kwie 20, 2013 16:22

No proszę, a dziwilem sie ze przy wymianie zawiasu u mnie, prawa tylna sprezyna była peknieta

Awatar użytkownika
cristek99
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 11, 2011 19:45
Auto: M3 e92
Lokalizacja: Glogow/uk

Re: Tylne sprezyny-problem

Post autor: cristek99 » sob kwie 20, 2013 16:54

W pierwszej Bmw w ktorej to wykrylem potraktowalem to jak przypadek ale pozniej kolejna I kolejna,zastanawialem sie nawet nad zgloszeniem problem do Bmw,bynajmniej nie po to zeby mi to wymienili bo auto nie bylo nowe ale po to zeby naswietlic ze takowy problem jest I jak sie okazuje dosyc powszechny.
Kostek jak u ciebie z komfortem na gwincie bo naprawde zalezy mi na tym zeby bylo tak jak w orginale, nie za twardo nie za miekko (chociaz ty duzo latasz po torze to musisz miec deske)
Co do Eibachow to myslalem o nich ale chcialbym poznac kilka opinii o nich.
cristek

DavePL
Posty: 134
Rejestracja: czw mar 26, 2009 23:33
Lokalizacja: Katowice/Żory

Re: Tylne sprezyny-problem

Post autor: DavePL » sob kwie 20, 2013 20:27

u mnie w dwóch m3 e46 ori sprężyny do wymiany, końcówki na dole popękały więc jest to chyba częsty problem a że dzieje się to bezobjawowo to sugerowałbym posiadaczom m3 e46 się temu przyjrzeć ;)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tylne sprezyny-problem

Post autor: kostek_ja » sob kwie 20, 2013 21:38

cristek99 pisze:Kostek jak u ciebie z komfortem na gwincie bo naprawde zalezy mi na tym zeby bylo tak jak w orginale, nie za twardo nie za miekko (chociaz ty duzo latasz po torze to musisz miec deske)
Dla mnie komfort jest OK. Samochód się mniej buja, ale wybieranie dalej jest OK. Nawet na tor za twardy zawias wcale nie jest dobry. Może na idealnie równy, ale takich nie ma :) Generalnie nie polecam gwintu tej firmy. Jeszcze żeby cena wyglądała tak jak w USA to spoko, ale jak doliczymy podatki i wysyłkę to wychodzi nam cena niezłego KW.

Jak ktoś szuka alternatywy dla serii to ja bym się zastanowił nad AST. Zawieszenia robione zawsze pod indywidualne zamówienie więc można fajnie pokombinować. Do tego Momotube daje nam dużo większy zakres regulacji amorka. Jest też opcja jakiegoś tam tłoczka przy którym przeskok w regulacji jest bardzo duży i wówczas mieć komfortowy samochód w trasę który możemy mocno spiąć na górskich przełęczach. Oczywiście nie przeskoczymy sprężyny, ale warto rozważyć tą koncepcję gdyż mamy chwalony, autoryzowany serwis w Polsce dzięki czemu użytkowanie nie wychodzi drogo. Ewentualnie wysłać seryjny amorek do pomiarów i poprosić żeby taki był w najtwardszym/najmiększym ustawieniu.

Przynajmniej tak wygląda w teorii. Praktykę niedługo będę testował :)

ODPOWIEDZ